Historien om Maserati
Den tekniske perfektion og detailfokus, som Maserati dedikerer til hver eneste bil, genfindes ubesværet i alle Maserati urene. Mange af de ikoniske elementer i Maseratis historie og design er indlejret i disse smukke og sporty ure.
Treforken som er et centralt element i Maserati logoet er på elegant vis inkorporeret i viserne, eller præget i urskiven. Syningerne i sædebetrækket er transformeret over i remmene, skivefarver der hylder instrumenterne i datidens Maserati sportsvogne. Alt sammen noget der skaber sammenhæng og fastholder den lange historie som Maserati besidder.
Maserati stammer tilbage fra starten af 1900 tallet, hvor Maserati brødrene deltog i den spæde start af motorsport. Allerede i 1926 vandt Maserati sit første racerløb, og siden Maserati vundet adskillige sejre på verdens racerbaner. I 1939 og 1940 blev det prestigefyldte Indy-500 løb vundet af Wilbur Smith i en Maserati 8CTF bilen i den ikoniske burgundy røde lakering med 1 tallet på kølerhjælmen. Mest berømt er dog Juan Manuel Fangios Formel 1 VM i 1957 i en Maserati 250.
Begrebet GT (Gran Tursimo) er nærmest blevet indbegrebet af Maserati, med deres kontinuerlige fokus på at bygge luksuriøse biler i tidløs italiensk stil, med skræddersyede interiører og overlegen motorkraft. Biler der med lethed krydser kontinenter, men med et kraftigt strejf af sportslige præstationer. Maserati er i dag bosiddende i det italienske sportsvogns mekka Modena i det nordlige Italien, og er et søsterselskab i til Ferrari.
Enhver som drømmer om at udvikle sportslige ure, vil drømme om at få adgang til Maseratis historie, hvor man med et strejf af italiensk elegance kombineret med den ultimative kompromisløshed der nødvendigt er forbundet med motorsport, kan designe de mest fantastiske ure. Således er næsten alle urserierne enten inspireret af en periode, en specifik bil – eller specifikke designelementer fra bilerne fra den letgenkendelige trefork til de mere subtile, såsom udluftningsgællerne på siden af motorrummet i bilerne.